Incep testele la Kinetic, noul algoritm de cautare al Okazii.ro

In cadrul unei platforme de comert online, motorul de cautare are un rol esential: el face legatura dintre cerere si oferta. Cumparatorii vor reveni de pana la 3 ori mai des, daca rezultatele oferite de motorul de cautare sunt pe masura asteptarilor lor. De aceea, cresterea performantei acestuia este una dintre prioritatile noastre in acest an.

Noul algoritm de cautare, Kinetic, va lua in considerare si felul in care cumparatorii interactioneaza cu produsele puse in vanzare, avantajandu-le pe cele pentru care cumparatorii arata un interes crescut.

Introducerea noului algoritm se va face treptat. Este posibil sa asistam la o crestere a competitivitatii intre vanzatori, in incercarea lor de a deveni mai atractivi pentru cumparatori. Estimam ca pe prima pagina de rezultate se vor regasi mai multi vanzatori dintre cei care vor miza nu doar pe un singur criteriu, ci vor folosi armonios toate elementele pe care le au la dispozitie (rating de vanzator, pret, descriere, garantie, livrare, metoda de plata etc.).

Facem aceasta predictie pe baza studiilor noastre din care reiese ca, pentru cumparator,  produsul (si mai ales pretul) este cel putin la fel de important ca persoana sau magazinul care il vinde.

Vom incepe testele in luna martie si speram ca varianta finala a lui Kinetic sa fie implementata integral pana la finalul acestui an. O sa va tinem la curent cu toate noutatile legate de acest proiect. Mizam pe feedback-ul si sugestiile voastre, pe care va rugam sa le postati in comentariile de mai jos.

Va multumim!

 

8 comentarii la „Incep testele la Kinetic, noul algoritm de cautare al Okazii.ro

  1. Andrei

    Si se va naste inca un produs: vand produsele altuia pt ca am rating mare. O fi bine, o fi rau, vom vedea, insa dupa mine un motor e eficient daca imi da produsul corect chiar daca eu il caut cu o denumire nu identica cu realitatea. Poate pur si simplu nu imi amintesc denumirea lui corecta si scriu franturi. Asta e adevaratul motor de cautare. Restul sunt optimizari si personalizari ce vor avantaja precum am spus marii vanzatori si mai putin micii insa poate onestii vanzatori ce au si ei un produs doua de vanzare. Insa intr-o lume nu tocmai corecta, unde din pacate sunt o gramada de rau intentionati, macar metoda dvs va fi sigura si de incredere.

    Răspunde
  2. Adrian Marin

    util ar fi sa cereti celor ce vand clone,fake-uri,copii”fidele”,imitatii, sa specifice acest lucru si sa nu apara in categoria respectiva…daca cauti un samsung sa fie samsung..nu copie sau fake sau mini sau porcarii de ….si cand scrii la cautare numele unui produs sa ai optiunea sa elimini toate ”accesoriile” care tin de produsul respectiv…asa daca caut samsung telefon..imi da si incarcator…si suport parbriz si husa si etc etc..puneti chenar in dr sau st si dati posibilitatea ca cei ce cauta accesorii sa bifeze daca vrea si accesoriile..nu sa scriu samsung si imi apar 5.000 de produse…din care trebuie eu sa selectez ce si cum…daca cauti de pe un telefon esti terminat iti ia tot traficul numai sa deschizi paginile pe care le ofera cu atata ;;bunavointa;; ….filtrati si voi ce trebuie filtrat..

    Răspunde
  3. sebyy2008

    revin cu aceeasi idee de mai jos a colegului: Daca fac o cautare a unui telefon, sa fie doar telefonul in sine si nu huse,tastauri,folii cu nspe mii de pagini pina ajuna la produsul in sine adica telefonul.Nuu ne trebuie accesorii, componente de telefon….s.a.m.d.Trebuie bagate urgent multe filtre.Astfel cautarea este precum acu in caru cu fan.

    Răspunde
  4. dezmembraritelefoane

    de acord cu restul. daca, caut un anumit model de telefon, sa imi apara telefoanele respective, nu 373.541 de huse, accesorii, mufe de incarcare, etc. inainte de a ajunge la ceea ce caut de fapt. daca intamplator caut husa, voi scrie: HUSA samsung X, suport parbriz nokia X, folie lg X etc. sper sa tineti cont si de parerile noastre !

    Răspunde
  5. telefoanet

    Cat de mult conteaza descrierea produsului in motorul de cautare?
    Spre exemplu, am cutii petru telefoane de vanzare, 30 de modele. Nu pot face cate o licitatie petru fiecare in parte, sau sa pun numele fiecarui model in titlu.
    Cum pot/ma puteti ajuta sa imi prezint oferta celor interesati?

    Răspunde
    1. Adelina

      In momentul de fata la afisarea in listare a unui produs se iau in considerare urmatoarele elemente: relevanta produsului pentru cautarea
      cumparatorului, istoricul si reputatia vanzatorului, prezentarea produsului (inclusiv calitatea si lungimea descrierii) si conditiile de vanzare (Garantia de Livrare, livrarea gratuita, acceptarea returului, garantia).
      Avand in vedere ca acele cutii sunt modele diferite ele pot fi puse in vanzare individual (poti folosi optiunea “Vinde un articol asemanator”) sau ca si lot de produse.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *