Kinetic v.1 vine cu noi oportunitati pentru vanzatori

Posted in Vanzatori | 9 Comentarii

Okazii.ro a lansat pentru toti utilizatorii prima varianta a noului sau algoritm de cautare, Kinetic, pe 20 mai 2014.

Siguranta, valoarea adaugata si relevanta au fost si vor ramane in permanenta principii de temelie ale motorului nostru de cautare.

Noutatea adusa de Kinetic este introducerea a doua criterii suplimentare in sortarea implicita: feedback-ul si preferintele cumparatorilor.

Kinetic tine cont de popularitatea produsului din perspectiva cumparatorului si valoarea produsului pentru cumparatori. Algoritmul determina acesti factori inregistrand si interpretand in timp real comportamentul cumparatorului in interactiunea cu produsele de pe site.

Recomandari pentru vanzatori, pentru o pozitionare cat mai buna in liste cu Kinetic

1) Listeaza produse care se cauta

  • Fii la curent cu ce produse se cauta, care este cererea pe piata
  • Adapteaza-ti oferta din punct de vedere comercial
  • Procura produse cu cerere mare, interesante pentru cumparatori

2) Fa-ti oferta cat mai atractiva pentru cumparator

Pretul, inainte de toate…

  • Ofera un pret bun!
    Un pret bun este un pret care sa faca oferta ta de nerefuzat, in conditiile in care el este avantajos si pentru tine. In timp ce un un pret mai mare inseamna a „da lovitura” o singura data, un pret convenabil inseamna o experienta repetata, o revenire a aceluiasi client si a altora.

Pentru produse rare sau cu mare cautare si dificil de gasit, puteti face licitatii standard (care au avantajul ca regleaza pretul in procesul de desfasurare).

Apoi, prezentarea produsului:

  • Alege cea mai relevanta categorie pentru produsul tau
  • Alege un titlu pentru produs care sa fie cat mai corect posibil
  • Descrie-ti cat mai bine produsul
  • Completeaza-i corect atributele
  • Adauga imagini de calitate
  • Inregistreaza-i marcaj de produs original daca e cazul

3) Ofera-i cumparatotului conditii cat mai bune

  • Conditii de retur
  • Garantii
  • Conditii de livrare bune
  • Optiuni de plata convenabile

4) Asigura un serviciu post-cumparare cat mai bun

  • Comunicare profesionala
  • Rapiditate in livrare / expediere

5) Consolideaza-ti reputatia

  • Respectarea tuturor acestor reguli iti va consolida reputatia, care va continua sa fie un element esential atat in algoritmul de cautare, cat si in decizia cumparatorului.
  • Suplimentar, cere calificative care sa confirme calitatea prestatiei tale la finalul fiecarei tranzactii

 

  • Ti-au fost utile informatiile?
  • Da   Nu
Spune-le si altora: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest
  • Pingback: Noul algoritm de cautare – Kinetic v.1 – este online | Blogul Okazii.ro()

  • Michael V.

    Sincer, n-am prea inteles nimic din ceea ce s-a spus sus. Bolboroseala de marketing, cam asta am inteles… A, dar am inteles un lucru care SPER din tot sufletul sa nu fie adevarat. Vad ca pe primul loc in lista de “feature-uri” este “Listeaza produse care se cauta”, lucru care ma ingrijoreaza, pentru ca ma duce cu gandul ca aceasta noua nascocire a voastra de “Kinetic v.1” va da prioritate mai mare produselor “populare”, adica miilor de fake-uri de Beats si sutelor de iPhone-uri la 50 lei cu ecran spart, adica cele mai populare produse pentru cocalari care-si vand lantul de tabla ingalbenita ca sa le cumpere…

    Aceasta nu este o veste buna nici pentru vanzatorul de rand, vanzatorul de OKAZIE (huh, tare asta, nu?), pentru care credeam ca site-ul acesta a fost infiintat de la bun inceput. Vanzatorul de ocazie are fel de fel de produse pe care are nevoie sa le vanda, dintr-un motiv sau altul, unele obiecte mai populare, altele mai putin populare.. Ca unii si-au facut un job full-time din asta si aduc Beats-uri chinezesti si huse de iPhone la kil, asta e alta treaba, dar NU ei reprezinta MAJORITATEA!!!

    Schimbarea asta pe care sper ca am prevazut-o eu gresit va duce la un scenariu de genul bogatii devin mai bogati si saracii mai saraci. Pentru ca voi in loc sa promovati la egalitate obiectele “populare” cu cele “normale”, vad ca vreti sa dati prioritate celor din prima categorie, incurajandu-i pe comerciantii de apartament, si defavorizand vanzatorul de okazie, ca mine, si ca multi altii, majoritatea, as spune eu.

    Daca omul va cauta “telefon” in search si primele 5000 de produse gasite vor fi folii de iPhone, ca alea-s cele mai populare si cele mai numeroase, nu va vad prea bine. Din nou, sper ca am inteles eu gresit.

    Numai bine, si pentru un site fair-play ;).

    • Salut, Michael!
      Din fericire, iti putem confirma sperantele:) Concret, la cautarea “telefoane” – Kinetic iti va returna smartphone-uri, nu huse. Nu e
      nevoie sa ne crezi pe cuvant, poti verifica: http://www.okazii.ro/cautare/telefon.html?per_page=25&autoc=write.
      Referitor la cealalta temere a ta: nu e vorba de popularitatea de
      tipul “ce se cere in general in Romania”, ci de experienta efectiva
      a utilizatorului pe site-ul nostru. Mai degraba inseamna ca un
      produs nu este “batut in cuie” pe pozitia 3, 7 sau 12 in lista de
      cautare si poate urca sau cobori in functie de interactiunea
      cumparatorilor cu el.
      De asemenea, pentru a obtine o expunere mai buna a produsului tau
      poti folosi optiunile de promovare.
      Din motive lesne de inteles, nu putem dezvalui cum functioneaza
      efectiv algoritmul. Dar de un lucru poti fi sigur: Kinetic nici nu
      avantajeaza, nici nu dezavantajeaza un vanzator in functie de cat
      de mare sau mic este. Insa il recompenseaza pe cel care ofera
      cumparatorilor o experienta placuta. Si iarasi nu e nevoie sa ne
      crezi pe cuvant: incepe sa vinzi efectiv concentrandu-te pe
      cumparator, nu pe Kinetic. Vei avea o surpiza placuta 🙂

      Multumim pentru feedback!

      • Shop Sport

        Buna ziua,

        Noi vindem efectiv concentrandu-ne in primul rand pe calitatea produselor si serviciilor oferite cumparatorilor.

        Aveti dreptate, am avut o surpriza cu Kinetic. Neplacuta!
        Numarul de vizualizari a scazut dramatic, automat a scazut si numarul comenzilor.

        Mentionam ca oferim:
        -produse marcate de okazii.ro ca produse originale
        -livrare gratuita prin curier rapid
        -livrare imediata din stoc (termen livrare 1 zi lucratoare)
        -livrare prin garantia de livrare
        -garantie pentru fiecare produs
        -factura pentru fiecare produs
        -returnare produs extinsa de la 3 zile la 60 zile( noi oferim chiar mai mult, nu supoeta sistemul)
        -fotografii detaliate pentru produse (profesionale)

        ce avantaje avem in fata produselor “populare” contrafacute? produse ce sunt interzise la comercializare in toata uniunea europeana….

        da, avem avantajul calificativelor pozitive… dar astea arata doar seriozitatea noastra , insa nu ne avantajeaza la afisarea produselor

        • Buna Laurentiu,

          Iti multumim pentru mesaj. Feedbackul tau ne este de mare ajutor, avand in vedere volumul tranzactiilor, experienta si vechimea ta pe site.

          Scaderea numarului de vizualizari poate avea doua cauze: sezonalitatea si efectul concurentei. Cata vreme produsele unui vanzator ocupau primele pagini, era de asteptat sa vanda mai mult atunci decat acum.
          Odata cu corectiile pentru variata urmatoare a Kinetic e foarte probabil ca listingul sa fie o reflectare mai corecta a valorii vanzarii (inclusiv din perspectiva originalitatii produselor).
          Asa cum am mentionat, Kinetic urmareste sa echilibreze raportul dintre calitatea vanzatorului si calitatea vanzarii. Dorim sa-i promovam si sa-i evidentiem pe vanzatorii de calitate, cu produse de calitate, care pot face si volume, dar nu ne putem permite sa strangulam competitia pe
          site.

          Speram ca raspunsul nostru sa te ajute; intre timp lucram la o analiza a afisarilor si vanzarilor produselor tale si vom reveni in scurt timp cu o discutie privata.

          Iti dorim numai bine si un reviriment cat mai curand al vanzarilor.

          • shoppinglist

            Acum am citit si eu articolul acesta despre Kinetic… cu mare intarziere… Nu stiu ce se intampla, sunt foarte interesat de ce se scrie pe blogul Okazii si m-am inscris la newsletter dar totusi nu primesc mail atunci cand se publica un articol aici sau primesc doar din cand in cand… In fine, acum am vazut articolul si bine ca l-am vazut pentru ca ma interesa.
            Articolul este foarte clar si imi confirma ce stiam de la colegii de la Suport Magazine.

            Felicitari userului shop_sport pentru performante, il stiu de mult timp, il apreciez pentru performantele de pe okazii si imi doresc ca in cat mai putin timp sa ajung ca ei.

            Si eu ca si shop_sport incerc sa imi servesc clientii in mod ireprosabil, sa aduc pe okazii produsele cele mai interesante si la preturi cat mai bune. Dar in primul rand produse ORIGINALE, cum face si shop_sport, nu fake-uri ordinare, ca de exemplu adidasi care costa invariabil 99 lei, genti “louis vuitton” de 59 lei (!!!) sau parfumuri Chanel de 49 lei (!!!)…

            La fel ca shop_sport, si eu ma intreb ce avantaje avem noi in fata produselor “populare” contrafacute…

            Vanzatorii care vand de exemplu parfumuri chanel de 49 lei benefciaza de cele mai multe vizualizari pentru ca (ne place sau nu) acestea sunt produse cu mare cautare in Romania, ei isi fac datoria fata de cumparator, sunt probabil prompti, amabili, intr-un cuvant sunt vanzatori buni. Dar cum putem avea noi, vanzatorii de produse originale, vreo sansa in fata fake-urilor. Algoritmul Kinetic nu ne ajute DELOC. Concret, toti vanzatorii de parfumuri originale sunt afisati pe okazii mult sub cei de fake-uri.

            Referitor la asta am trimis o propunere concreta catre Suport Magazine si mi s-a raspuns ca inca nu s-a luat o decizie in privinta fake-urilor… Am dat in continuare argumente care sustin propunerea mea dar nu am mai primit nici un raspuns.

            Mi-ar placea ca asa cum lui Laurentiu de la shop_sport i se propune o discutie privata si i se face o analiza a vanzarilor sa mi se propuna si mie acelasi lucru. Pentru ca sunt multe de discutat.

            Si cred intre echipa okazii si vanzatorii mari, vechi si foarte seriosi ar trebui sa existe o altfel de relatie. O relatie de adevarat PARTENERIAT.

            Sper sa avem ocazia sa discutam cat de curand.

            Multumesc

          • Shop Sport

            Multumim pentru aprecieri. Iti uram sa ai perfmormante cat mai bune!

  • Iulian

    Este suficient sa sortam produsele dupa pret, ca sa primim produse nerelevante: ”
    Cedez-cesionez gratuit abonament Vodafone”, “Vand telefoane-samsung.ro”, “Deblochez Decodez iPhone 3g 3GS 4 4S 5 FREE GRATIS pt retelele Sunrise Elvetia / T-Mobile Germania CLE AN IMEI !!!” si lista poate continua… Deci, dragilor de la okazii, mai e ceva de lucru… Cum as putea gasi cel mai ieftin telefon facand cautare cu noul “search engine”?

    • Iti multumim pentru feedback!

      In primul rand trebuie precizat faptul ca algoritmul Kinetic influenteaza doar rezultatele sortate dupa crieteriul “relevanta”, celelalte tipuri de sortari (pret, timp ramas, costuri de livrare, recent introduse si oferte) ramanand neschimbate.

      Atunci cand folosesti un termen generic la cautare, pentru a obtine rezultate mai relevante iti recomandam sa alegi categoria produsului. De exemplu, termenul “telefon” se poate gasi si in titlul unui produs din sectiunea Telefoane mobile si smartphones dar si in titlurile altor produse din categorii cum ar fi Accesorii GSM sau telefoane fixe.

      Pentru a gasi cel mai ieftin telefon de pe Okazii.ro, recomandarea noastra este ca dupa cautarea termenului “telefon” sa folosesti filtrul, din partea stanga a paginii, alegand categoria “Telefoane mobile si Smartphones”. Odata afisate rezultatele le poti sorta folosind criteriul “Pret (crescator)”.

      Daca sunt situatii in care crezi ca rezultatele cautarilor poti fi imbunatatite ne poti trimite exemplele pe adresa kinetic@okazii.ro iar
      noi le vom analiza punctual.