Comertul electronic din Romania prospera in al doilea trimestru din 2009

In ciuda recesiunii, comertul electronic continua anul in aceeasi tendinta ascendenta de la finalul lui 2008. In timp ce, potrivit Eurostat, tara noastra a inregistrat in aprilie cel mai mare ritm de scadere a volumului vanzarilor cu amanuntul din Uniunea Europeana, site-urile de comert online din Romania aflate in Top 5 ca numar de vizitatori au inregistrat in mai 2009 cresteri intre 2,36% si 6,75% (conform datelor furnizate de www.trafic.ro).

Liderul clasamentului este insa Okazii.ro, cu 10,25% mai multi vizitatori prezenti pe site fata de luna precedenta – peste 1.400.000 de romani au?utilizat serviciile?www.okazii.ro. De asemenea, s-a inregistrat un volum record de produse comercializate pe site: peste 300 000 de articole. „Evolutia depaseste prognoza noastra ?de criza? la finele anului trecut: cele 180.000 de produse puse in vanzare pe site in decembrie 2008 aproape s-au dublat acum ? e cea mai mare crestere in cei 8 ani de cand ne-am lansat si am ajuns sa detinem 95% din cota de piata de profil. In ritmul acesta, estimam ca vom atinge 400.000 de produse pana la sfarsitul lui 2009”, a declarat Cristian Darie, directorul de proiect al Okazii.ro.

Peste trei sferturi (78,73%) dintre utilizatorii site-urilor de comert electronic din Romania sunt barbati, majoritatea cu varste cuprinse intre 17 si 35 de ani (72,70%). 40.28 de procente au terminat liceul, 20.83% au studii superioare si 6.88% au absolvit o forma de invatamant post-universitara. Cei care fac cumparaturi online sunt interesati pe Internet si de divertisment (jocuri, muzica, filme, distractie, dating), stiri sau editiile online ale ziarelor, precum si de noutatile din domeniul auto. Printre preocuparile lor in viata reala se numara inovatiile IT&C (45,69%), evenimentele sportive (24,55%) sau calatoriile si vacantele (21,28%).